Od pondělí 12.4.2021 se vrací část dětí do škol

Vycházíme z nařízení vlády a MŠMT podrobněji zde: https://www.msmt.cz/informace-k-provozu-skol-od-12-dubna-2021:

Manuál k provozu škol a školských zařízení v souvislosti s COVID-19
Metodické doporučení (pedagogická část) – Návrat dětí do mateřských škol
Metodické doporučení (pedagogická část) – Návrat žáků do škol

Manuál k testování ve školách a školských zařízeních

Leták k testování pro žáky

Leták k testování pro rodiče

Další informace a instruktážní videa k oběma centrálně distribuovaným Ag testům naleznete na webu TESTOVANI.EDU.CZ

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že v návaznosti na jednání Vlády ČR dne 6. dubna 2021 bylo vydáno:


Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k testování dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízení (
ZDE)

 

V zásadě vycházíme i z našeho manuálu dálkového vzdělávání: https://www.zs-nucice.cz/zakladni-skola/dalkove-vzdelavani/

 

Žáci 1. stupně ZŠ se zúčastní výuky ve střídavém cyklu:

  • žáci  1. A, 2.A, 3. A, 4.A a 5. třídy se zúčastní prezenční výuky v lichých týdnech (od 12.4.), distančně v sudých týdnech
  • žáci 1.B, 2.B, 3. B, 4.B se zúčastní prezenční výuky v sudých týdnech (od 19.4.), distančně v lichých týdnech

Vyučování žáků 2. stupně pokračuje nadále v distanční formě.

Docházka do MŠ je umožněna dětem – předškolákům v MŠ a dětem rodičů z vybraných profesí (viz. níže) – k tomu je nutné předložit potvrzení zaměstnavatele. Provoz MŠ je od 7:00 do 16:00. Rodiče byli vyzváni k oznámení zájmu o tuto formu vzdělávání mailem.

Družina je otevřena po ukončení prezenčního vyučování pro žáky 1. – 3. tříd účastnících se prezenční výuky, do 16:00 a to ve skupinách podle tříd.

Pro žáky 1. stupně rodičů z vybraných profesí (viz. níže), bude otevřena celodenní družina od 7:45 do 16:00 v týdnech, ve kterých v jejich třídě probíhá distanční výuka, Součástí činnosti v dopolední družině bude i účast na on – line vzdělávání. Rodiče byli vyzváni k oznámení zájmu o tuto formu vzdělávání mailem.

Pro řešení péče o děti zaměstnanců vybraných profesí platí: v mateřských školách, školních družinách a školních klubech se umožňuje osobní přítomnost na vzdělávání dětem mateřských škol v mateřské škole a žákům 1. stupně základních škol ve školní družině nebo školním klubu, jejichž zákonní zástupci jsou:

  • zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb,
  • pedagogickými pracovníky, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole, základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá, nebo
  • pedagogickými pracovníky školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy,
  • zaměstnanci bezpečnostních sborů,
  • příslušníci ozbrojených sil,
  • zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví,
  • zaměstnanci uvedení v § 115 odst. 1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
  • zaměstnanci Úřadu práce České republiky,
  • zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení,
  • zaměstnanci Finanční správy České republiky.

 

Vyučování v ZŠ bude zahájeno v 7:45 a ukončeno odchodem na oběd podle tabulky.

Každé pondělí a čtvrtek bude probíhat v ZŠ i MŠ testování na Covid 19 antigenními testy. Bude probíhat ve dvou skupinách v kmenové třídě a třídě paralelního ročníku v první hodině pobytu ve škole – podle pokynů třídního učitele. Děti se testují samy s pomocí třídního učitele. U dětí MŠ a 1. – 3. ročníku je hlavně v prvních dnech testování možná i dopomoc rodičů.

 

Testování se neprovádí u dětí, které prodělaly onemocnění COVID-19 a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí zákonní zástupci prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy. Vždy nutno doložit potvrzením lékaře nebo testovacího centra.

Pokud bude dítě pozitivní odchází ihned s rodiči domů, nebo budou rodiče vyzváni, aby si dítě vyzvedli. Starším dětem je možné i dopředu napsat lísteček, že může odejít ze školy samo, po telefonické domluvě s rodiči.

Pozitivní dítě musí po konzultaci s lékařem na PCR test. Podrobněji viz metodika.

Pokud po čtvrtečním testování bude PCR testem potvrzena pozitivita, celá třída odchází následně do karantény. (Po pondělním toto neplatí, do izolace odchází jen pozitivní žák…)

Bez provedení testu není umožněn vstup dítěte do školy. Při odmítnutí testování zůstává dítě doma, má omluvenou neúčast a plní úkoly zadané učiteli (obdoba situace, kdy je dítě nemocné).

Neposílejte prosíme do školy děti s příznaky nemoci, takové děti budeme muset v rámci ranního filtru posílat domů.

 

 

Možné budou individuální konzultace a konzultace pro šestičlenné skupiny žáků 2. stupně. Konzultace jsou určeny pro žáky, kteří to budou potřebovat a žáky 9. tříd, kteří  se připravují  na přijímací zkoušky. Organizace těchto konzultací bude upřesněna.

 

V další fázi asi od počátku května se počítá se střídavou výukou žáků druhého stupně. Teprve v další fázi v půli května se počítá s návratem všech dětí do MŠ. Vše ale může být samozřejmě jinak…

 

O změnách Vás budeme informovat okamžitě, jakmile se je dozvíme.

 

V distančním vzdělávání se vyučuje podle běžného rozvrhu, rozvrhu on-line hodin v MS Teams a pravidel dálkového vzdělávání: https://www.zs-nucice.cz/manual-k-pripadnemu-uzavreni-skoly- -dalkovemu-vzdelavani/

Stravování.

Žáci, kteří se vzdělávají dálkově, mají nárok na odběr stravy do přenosných nádob v daném čase, ostatní žáci se stravují v jídelně podle rozvrhu.

Oběd do přinesených nádob bude vydáván pro žáky, kteří se neúčastní prezenční výuky od 12:50 do 14:00, po odchodu posledního žáka, stravovaného v jídelně. Pokud oběd nechcete, je nutné jej odhlásit, a to např. i při přechodu z prezenčního na dálkové vzdělávání či opačně.

Obědy budou vydávány pro žáky účastnící se prezenčního vyučování podle rozvrhu do 12:45

Obědy budou pro žáky neúčastnící se prezenčního vyučování vydávány do jídlonosičů od 12:50 do 14:00 podle rozpisu – prosíme o dodržení časů:

Cizí strávníci       do 11:15

1., 2.                    12:50

3.,4.                     13:00

5., 6.A                  13:10

6.B, 7.                  13:20

8.                         13:30

9.A, 9.B               13:40

Je nutné se prokázat čipem nebo IC kartou. Kdo nemá zájem o oběd, musí jej odhlásit (postup podrobněji v manuálu). Pokud je dítě v karanténě, může si pro oběd pro něj dojít rodič, nebo jiná osoba.

 

Režimová opatřeni při pandemii.

  • Žáci ZŠ musí mít zdravotnickou roušku po celou dobu pobytu ve škole, venku, pokud není dodržen rozestup 2m. Prosíme vybavte děti rouškami a obaly na roušky. Pro případ zapomenutí či nouze má škola omezenou zásobu roušek. Děti MŠ nosit roušku nemusí.
  • Dodržujeme, pokud to lze, rozestupy. Myjeme si a dezinfikujeme ruce. Prosím posílejte do školy pouze úplně zdravé děti.
  • Dvakrát během 60 minut větráme, snažíme se být denně i venku, oblékejte proto děti teple.
  • Třídy a další prostory pravidelně dezinfikujeme, prostory jsou ošetřovány i ozónem nebo UVC lampou.
  • Na tělesnou výchovu a další aktivity se děti nepřevlékají, nejsou povoleny sportovní aktivity a zpěv. Vzhledem k tomu, že jde o nařízení vlády, nemůže ředitel školy ani učitel udělovat výjimky.

 

Neúčast ve škole omlouváme podle stejných pravidel jako v minulosti, v případě nejasností můžeme požadovat potvrzení od lékaře.

 

Činnost ZUŠ v režimu jeden žák, jeden učitel probíhá.

 

Kroužky a veškeré další mimoškolní aktivity, včetně kroužků a aktivit, které ve škole konají jiné subjekty, jsou zrušeny, případně organizovány podle aktuálních nařízení vlády.

 

Případné dotazy a podrobnější informace Vám sdělím kdykoli telefonicky a mailem nebo videohovorem přes Teams ve čtvrtek 8.4. od 16:00 do 18:00 hodin.

 

Děkuji za spolupráci

 

PaedDr. Mgr. Pavel Schneider

Ředitel ZŠ a MŠ Nučice

 

 

Aktuální problémy školy a konzultační hodiny on-line v týdnu od 18.1.2021

 Vážení rodiče,

vzhledem k současné situaci jsme nuceni uspořádat třídní schůzky – konzultační hodiny opět netradičním způsobem. Učitelé naší školy budou připraveni na konzultaci s Vámi telefonem nebo videohovorem přes MS Teams v týdnu od 18. do 21.1. 2021. 

Konzultační hodiny třídních schůzek 18. – 22.1.2021 

učitel

den

Čas

způsob

PaedDr. Mgr. Schneider Pavel (ředitel školy)

kdykoliv

Kdykoliv

tel: 724 762 873

21.1.

14,00 – 18,00

Teams

Ing. Markéta Hobzková (zástupkyně ředitele)

kdykoliv

Kdykoliv

tel: 739 572 040

Mgr. Bacíková Edita

18. 1.

16:00-19:00

Teams

Čapková Jana

21.1.

15:30-18:00

Teams

Čapková Jana ml.

21.1.

15:00-18:00

tel. 776763754

Mgr. Denková Zuzana

18. 1.

16:00-18:00

Teams

PhDr. Drálová Petra

20. 1..

16:00-18:00

tel. 608 414 069

Mgr. Draxler David

21. 1.

14:00-17:00

tel. 731 962 315

Ing. Horáková Vladimíra

21. 1.

16:00-18:00

tel: 775 295 294

Teams

Hudecová Romana

18. 1.

17:00-20:00

Teams

Mgr. Chrobáková Eva

18. 1. (6.A)

16:30-17:30

Teams

 20. 1. (5. tř.)

15:00-18:00

Jungwirthová Markéta

20. 1.

16:00-18:00

tel. 731 124 512

Bc. Kubyštová Silvie

20. 1. 

17:00-19:00

tel. 732 380 480

Teams

Mgr. Langová Pavla

20. 1.

17:00-19:00

tel. 774 533 777 Teams

Mgr. Míková Romana

20. 1.

16:00-19:00

tel. 603 553 828

Bc. Miškovská Romana

20. 1.

18:00-20:00

Teams

Ing. Mrázek Tomáš

18. 1.

16:00-19:00

Teams

Mgr. Pokorná Jánská Šárka

18. 1.

17:00-20:00

tel. 737 701 608

Mgr. Polanská Marcela

19. 1.

17:00-19:00

Teams

David Procházka

20. 1.

15:00-18:00

tel. 702 031 898

Mgr. Rachotová Blanka

21. 1.

16:00-19:00

tel. 775 011 756

Ing. Švaček Stanislav

20. 1.

15:00-18:00

Teams

Mgr. Kraus Toužimská Radka

20. 1.

15:00-18:00

tel. 792 432 076

Mgr. Vránová Jana

20. 1.

15:00-18:00

tel. 774 751 252

 

 

Obecné aktuální problémy školy se Vám pokusím sdělit v tomto mailu a zároveň je vyvěšuji na webové stránky školy, třídní učitelé mohou informace doplnit. Vycházíme i z námětů a připomínek rodičů v uplynulém období. Problémy byly diskutovány se všemi učiteli školy na pedagogické radě v prosinci:

Od pondělí 4.1. se ve škole učí pouze žáci 1.a 2. ročníku.

Ostatní žáci mají dálkové vzdělávání. Tento systém platí zatím do 10.1., poté uvidíme podle nařízení vlády.  Dálkové vzdělávání provádíme podle manuálu ZŠ a MŠ Nučice, tak jako v minulých obdobích. https://www.zs-nucice.cz/zakladni-skola/dalkove-vzdelavani/

rozvtrid

Snažíme se o stálé zlepšování výuky, vedení školy provádí hospitace v jednotlivých hodinách a problémy a nedostatky se snažíme odstraňovat Na pedagogické radě v prosinci jsme řešili nutnost větší spolupráce s některými rodiči, nutnost dodržování časů on-line vzdělávání i zadávání úkolů a problematiku hodnocení žáků. Přehled o zadávaných úkolech lze nejlépe získat na Fredovi nebo MS Teams. Maily slouží jako upřesnění. Neúčast ve škole a při on-line výuce omlouváme podle stejných pravidel jako v minulosti, v případě nejasností můžeme požadovat potvrzení od lékaře.

Hodnocení žáků. Podrobnosti Vám sdělí jednotliví učitelé. Vypracovali jsme manuál k hodnocení žáků v průběhu dálkové nebo střídavé výuky, přikládáme do přílohy a uveřejňujeme na webových stránkách školy https://www.zs-nucice.cz/manual-k-hodnoceni-zaku-v-prvnim-pololeti-roku-2020-2021-v-zs-nucice/.

Stravování. Žáci, kteří se vzdělávají dálkově, mají nárok na odběr stravy do přenosných nádob v daném čase, ostatní žáci se stravují v jídelně. Nezapomínejte, prosím, odhlašovat obědy, pokud o ně nemáte zájem, a to např i při přechodu z prezenčního na dálkové vzdělávání.

Děkujeme paní vedoucí školní jídelny Kailové za práci v naší škole a přejeme ji mnoho dobrého v další praxi. Od ledna máme novou vedoucí školní jídelny, paní Pěknou. Mail na školní jídelnu zůstává stejný jidelna@zs-nucice.cz.

Akce. Vzhledem k pandemii raději nic dlouhodobě neplánujeme s výjimkou lyžařského výcviku (podrobnosti jsou na webu, informace u paní zástupkyně). Na webovkách jsme doplnili podrobnosti k financování akce a předběžný program. https://www.zs-nucice.cz/lyzarsky-pobyt/. Vzhledem k tomu, že jsme v 5. stupni PES a lyžařské a podobné zájezdy jsou povoleny až od stupně 1 https://www.msmt.cz/file/54326/), máme obavu o konání akce. Další akce budeme řešit týden před akcí podle aktuální situace. Zda bude absolventský ples nevíme, s žáky 9.ročníku ale již nacvičujeme vystoupení, které by se provedlo na plese nebo na závěrečném setkání na konci školního roku. V plánu bychom měli i školy v přírodě a další, ale uvidíme.

Použití web kamery a mikrofonu. Použití těchto nástrojů přispívá ke kvalitě on line-výuky, zamezuje případům, kdy dítě spí, hraje si…a přitom se jakoby účastní on-line hodiny. Navíc na středních školách i v pracovním procesu je dnes už použití videokonferencí, videohovorů a dalších forem spolupráce s použitím webové kamery běžnou součástí práce. Žádáme žáky, aby je při výuce používali. Výjimku může ze závažných důvodů udělit ředitel školy. Vycházíme z materiálů MŠMT a NÚKIB např. https://koronavirus.edu.cz/bezpecne-online   a https://koronavirus.edu.cz/odkazy , zabezpečení školní sítě je zajištěno. Právě z důvodů bezpečnosti jsme zvolili prostředí MS Teams, které je schopno účinně řešit případné zásahy a útoky zvenčí. Snažíme se o rizicích informovat i děti např. je možné použít tapetu pozadí tak, aby nebyl vidět interiér pokoje. Samozřejmě plníme pravidla GDPR, včetně nakládání s obrazovými materiály dětí. Hodiny se nenahrávají, ale pravidla to případně umožňují pro vnitřní použití ve škole nebo při opakování látky.

Diskuse o koronaviru ve škole. Tato diskuse probíhá jako automatická součást komunikace mezi žáky i mezi žáky a učiteli. Cíleně se tématu věnujeme v třídnických hodinách a hodinách občanské výchovy. Využíváme při tom metodik k výuce těchto témat – například zde: https://www.msmt.cz/jak-mluvit-s-detmi-o-koronaviru-pomuze-prirucka-i-komiks Snahou je děti informovat a pomáhat jim tuto složitou situaci překonat. V dalších předmětech se tomuto tématu budeme věnovat pouze velmi okrajově. Cílem není děti strašit, ale nařízená opatření musíme všichni dodržovat. Učitelé jsou poučeni, že mají k dětem i v této věci přistupovat individuálně a snažit se jim pomoci. Případné problémy je možné řešit s třídním učitelem, výchovným poradcem, školní psycholožkou nebo ředitelem školy.   Děkuji Vám za trpělivost, jsem rád, že mne v případě problémů i jinak kontaktujete…

S pozdravem a přáním veselého Silvestra a šťastného nového roku

PaedDr. Pavel Schneider Ředitel ZŠ a MŠ Nučice

Manuál k hodnocení žáků v prvním pololetí roku 2020/2021 v ZŠ Nučice

Manuál k hodnocení žáků v prvním pololetí roku 2020/2021 v ZŠ Nučice

Vycházíme z podmínek stanovených v § 184 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), školního řádu ZŠ Nučice (především strana 18 – 31 https://www.zs-nucice.cz/wp-content/uploads/%C5%A0koln%C3%AD-%C5%99%C3%A1d-Z%C5%A0-2018-platn%C3%BD-od-3.-9.-2018-2.pdf),  metodického doporučení pro vzdělávání distančním způsobem MŠMT https://www.msmt.cz/metodika-pro-distancni-vzdelavani a manuálu ZŠ a MŠ Nučice pro dálkové vzdělávání: https://www.zs-nucice.cz/zakladni-skola/dalkove-vzdelavani/.

  1. Školní vzdělávací program

Vzdělávání distančním způsobem, střídavým způsobem i prezenčně škola uskutečňuje podle příslušného rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu v míře odpovídající okolnostem.

Je nutné přihlížet ke konkrétní situaci žáka a také školy.

Při distanční formě výuky není nutné splnit veškeré požadavky ŠVP, neboť je zřejmé, že nelze klást rovnítko mezi vzdělávání s osobní přítomností ve škole a vzdělávání distančním způsobem, a to i s ohledem na různé podmínky jednotlivých žáků a škol.

 

Učitelé vypracovali upravené tematické plány na školní rok 2020/2021. Tyto tematické plány byly vyhodnoceny a upraveny k 31.12.2020, vzhledem k průběhu prvního pololetí.

  1. Zásady hodnocení

 

  1. Učitelé průběžně monitorují zapojení a aktivity všech žáků, poskytují jim pravidelnou zpětnou vazbu především v Bakaláři. (Upozornění na nesplnění úkolu v prostředí MS Teams a Fred popř. e-mailem). Snažíme se přistupovat ke každému žáku individuálně, hodnotíme i snahu, aktivitu a schopnost se zapojit do výuky. Hodnotíme i samostatnost žáků.

 

  1. Úkoly plněné v rámci dálkového vzdělávání ale i běžné úkoly, by měly být vypracovány, ale samozřejmě v nich mohou být chyby. Chyby nás posouvají v rozvoji, práce s chybou je jednou z pedagogických metod…rodiče tedy nemusí všechny práce dětí opravovat, spíše by se měli snažit kontrolovat plnění úkolů a zapojení do výuky.

 

  1. Hodnocení není využíváno jako forma nátlaku, dbáme na jeho motivační funkci. Učitelé zjišťují důvody nezapojení žáka do distanční výuky, hledají možnou podporu. Jsou identifikovány potřeby žáků tak, aby bylo vyučování přizpůsobeno na míru, aby konkrétní žák dosáhl maxima. Je vyžadována pečlivost, pracovitost, dodržování termínů, aktivita a snaha o zlepšení.

 

  1. Učitelé kombinují hodnocení klasifikačními stupni 1 – 5 slovním hodnocením, tzn. vyjadřují např. co udělat pro další pokrok, na co se zaměřit, popř. popsat, co již žák zvládl, lze hodnotit i formou procentního určení úspěšnosti v testech, především v prostředí MS Teams či Fred. Je umožněno opravení horších známek. Známky samy o sobě nejsou cílem vzdělávání, cílem je získat informace, dozvědět se něco nového, kvalitně trávit čas, připravit se na další studium …

 

  1. Doporučujeme též využívat sebehodnocení žáků (např. osobní portfolia – dokumentace toho, co žák zvládl), popř. slovní sebehodnocení v doporučené struktuře (jak jsem porozuměl vyučované látce, jak jsem plnil zadané úkoly, moje účast / aktivita v on-line hodinách, jakým stupněm 1 – 5 bych se ohodnotil).

 

  1. Lze také hodnotit míru rozvoje a osvojení kompetencí, např. schopnost samostatně řešit problémy, schopnost efektivní komunikace, schopnost porozumět mluvenému slovu a textu, schopnost ovládání elektronické komunikace a prostředí a zvládnutí situace on-line vzdělávání a střídavého vzdělávání, schopnost získat, použít a vyhodnotit informace, míru aktivity apod.

 

  1. Hodnocení absolvovaných on-line testů a práci v on-line prostředí lze použít v omezené míře s vědomím, že v této formě výuky je obtížné zajistit samostatné zpracování testu bez pomoci další osoby. Je možné realizovat on-line ústní zkoušení.

 

  1. Učitelé shromažďují podklady pro hodnocení průběžně tak, aby hodnocení za období / čtvrtletí / pololetí školního roku bylo průkazné, obhajitelné, opřené o jasně formulované požadavky, zadání, aktivity, úkoly.

 

  1. V případě potřeby nutnosti zjištění úrovně znalostí a dovedností může být žák vyzván k přítomnosti ve škole pro toto ověření.

 

  1. Učitelé i žáci při hodnocení dodržují školní řád, kde jsou popsány pravidla hodnocení. Učitelé dbají na to, aby především v obdobích před koncem čtvrtletí či pololetí nebyli žáci přetěžováni. Přesto je nutné zajistit objektivní hodnocení. Vzhledem k pravidelnému střídání distanční a prezenční výuky není možné přistoupit na jakási přechodná období. Všechny problémy je však nutné řešit s individuálním přístupem a hledáním vhodných postupů pro jednotlivé žáky. Je nutná spolupráce mezi školou a rodinou.

 

  1. Pokud MŠMT nerozhodne jinak, bude pololetní vysvědčení vydáno v tradiční formě. I s využitím předchozích bodů bude mít škola dostatek podkladů k hodnocení. V odůvodněných případech lze využít formu hodnocení „nehodnocen“.

 

  1. Škola organizuje on-line třídní schůzky a konzultace s jednotlivými zákonnými zástupci, využívá tuto formu komunikace k včasnému podání informací. Třídní schůzky proběhly v listopadu a proběhnou ve třetím týdnu v lednu.

 

 

PaedDr. Pavel Schneider. v.r.

Ředitel ZŠ a MŠ Nučice

Uzavření škol pokračuje…

Dálkové vzdělávání v českých základních školách podle včerejšího vyjádření vlády bude zatím pokračovat.

Náš manuál je stále v platnosti.  Pokračuje ve stejném režimu i vydávání obědů a rozvrh dálkového vzdělávání.

Prosíme děti i rodiče, aby při on line vysílání používali kamery. Přispívá to ke kvalitě výuky i vztahů.

Držím nám všem palce…

 

Od 14.10. je na základě rozhodnutí vlády uzavřena základní škola.

Podrobnosti jsou na webových stránkách MŠMT: https://www.msmt.cz/nejcastejsi-dotazy-ke-skolstvi-a-koronaviru-1

a v našem manuálu pro dálkové vzdělávání: https://www.zs-nucice.cz/manual-k-pripadnemu-uzavreni-skoly-a-dalkovemu-vzdelavani/

Stručný výtah:

Škola je od 14.10. kompletně uzavřena.

Obědy budou vydávány do jídlonosičů od 11,15 do 14 hodin podle rozpisu – prosíme o dodržení časů:

1.A 11:15
1.B 11:25
2.A a 2.B 11:35
3.A 11:45
3.B 11:55
4.A 12:05
učitelé 12:15
4.B 12:35
5. 12:45
6.A 12:55
6.B 13:05
7. 13:15
8. 13:25
9.A 13:35
9.B 13:45

Je nutné se prokázat čipem nebo IC kartou. Kdo nemá zájem o oběd, musí jej odhlásit (postup podrobněji v manuálu). Pokud je dítě v karanténě, může si pro oběd pro něj dojít rodič, nebo jiná osoba.

Výuka bude probíhat dálkově podle  pravidel dálkového vzdělávání (viz manuál) a tohoto rozvrhu: rozvtrid

Konkrétní časy zahájení on line synchronní výuky určuje učitel. 

Svá specifika má 1. ročník a 1. stupeň. U těchto ročníků určuje rozvrh hodin a podrobnosti výuky třídní učitel, ale v zásadě na základě těchto pravidel.

Nejméně jednou týdně by měla proběhnout on line synchronní

třídnická hodina s třídním učitelem

hodina M, Čj a cizího jazyka

Nejméně jednou za 14 dní by měla proběhnout on line synchronní

hodina P, Z, Fy, Ch, Ov, VkZ, D.

Výuka TV, HV, VV, PČ, Inf bude v době uzavření škol přerušena. Je možné zadávat dobrovolné úkoly na webových stránkách školy.

Obracet se na jednotlivé učitele i ředitele školy je možné mailem v podstatě kdykoli. Odpověď je samozřejmostí, nicméně nejdéle do 48 hodin. Možný a nutný je individuální přístup.

Pokud mají žáci problém s internetovým připojením, případně nemají přístup k PC, notebooku nebo tabletu nebo mají další potíže, které by mohly ohrozit jejich dálkové vzdělávání, spojí se rodiče mailem, telefonem nebo osobně s ředitelem školy a domluví se individuálně na dalším postupu.

Konkrétní problémy je potřeba řešit individuelně.

 

V týdnu od 26.10. do 30.10. budou prázdniny a základní škola bude kompletně uzavřena.

 Kroužky a veškeré další mimoškolní aktivity, včetně kroužků a aktivit pro děti, které ve škole konají jiné subjekty, budou od  12.10. do odvolání zrušeny.

 

 Manuál ZŠ a MŠ Nučice k dálkovému vzdělávání:

Vycházíme  z metodiky MŠMT, která je dostupná na webových stránkách MŠMT: https://www.msmt.cz/metodika-pro-distancni-vzdelavani.

Dálkové vzdělávání (distanční výuka) je povinné. Omlouvání neúčasti (neúčasti na synchronní on line výuce a neplnění úkolů) probíhá obdobně jako při prezenční výuce.

Distanční výuka má složky:

synchronní on line výuka (sdílení v daný čas formou MS Teams),

asynchronní on line výuka (komunikace pomocí internetu – Freda a mailu, využití vzdělávacích portálů, prezentací, elektronických učebnic, testovacích portálů apod.)

a off line výuka (mimo sítě např. papírová nebo fyzická forma odevzdání úkolu a pod.)

Všechny tyto složky budou ve výuce obsaženy.

Děti budou dostávat úkoly a potřebné informace:

na portál Fred

a e-mailem od třídního učitele.

  • Úkoly budou dostávat žáci vždy na druhý den, nejpozději do 17:00 na Freda.
  • Případně učitelé zašlou podrobnosti třídnímu učiteli a ten je souhrnně přepošle na e-mail rodičů do 19:00.
  • V úkolu bude informace o způsobu vypracování, termínu a způsobu předání. Úkoly mohou být zadávány v zásadě do další vyučovací hodiny. Vždy je uplatňován individuální přístup. Vypracované úkoly žáci předávají podle pokynů učitele na Freda, mailem, na MS Teams nebo off line do boxu ve škole.
  • Vyhodnocení úkolů a další zpětná vazba od učitelů je odeslána v zásadě do další vyučovací hodiny resp. maximálně do týdne. Individuálně do 48 hodin.
  • Hodnocení žáků bude prováděno s ohledem na složitou situaci dálkového vzdělávání, využívající prvky formativního hodnocení (snaha, individuální posun, hodnocení aktivity, kreativity…). Nelze však tolerovat nedbalost, nezájem, trvalé bezdůvodné nedodržování termínů apod.
  • Výuka bude probíhat od dalšího dne po uzavření škol, vyhlášení karantény apod.
  • Součástí mailu bude i rozvrh synchronní on line výuky formou MS Teams na daný den 

Děti i učitelé si od počátku školního roku zkouší připojení na MS Teams a Freda, v případě potíží žádají koordinátora ICT ve škole o obnovu hesel apod…

Učitelé využívají MS Teams i Freda ke zkoušení funkčnosti i zadávání úkolů i v prezenční výuce.

MS Teams je nově vylepšený, takže se může připojit celá třída najednou.

Použití synchronní on line výuky má svá specifika. Na prvním stupni se doporučuje max. 1 hodina denně, na druhém stupni max. 3 vyučovací hodiny denně, délka hodiny je do 30 minut.

I při tomto způsobu výuky respektujeme individuální specifika a potřeby žáků. Při používání informačních technologií připomínáme zásady internetové bezpečnosti, dodržování zásad podporujících zdraví a správný životní styl.

Po uzavření škol bude na webových stránkách školy zveřejněn rozvrh dálkového vzdělávání.

Svá specifika má 1. ročník a 1. stupeň. U těchto ročníků určuje rozvrh hodin a podrobnosti výuky třídní učitel, ale v zásadě na základě těchto pravidel.

Nejméně jednou týdně by měla proběhnout on line synchronní

třídnická hodina s třídním učitelem

hodina M, Čj a cizího jazyka

Nejméně jednou za 14 dní by měla proběhnout on line synchronní

hodina P, Z, Fy, Ch, Ov, VkZ, D.

Výuka TV, HV, VV, PČ, Inf bude v době uzavření škol přerušena. Je možné zadávat dobrovolné úkoly na webových stránkách školy.

Obracet se na jednotlivé učitele i ředitele školy je možné mailem v podstatě kdykoli. Odpověď je samozřejmostí, nicméně nejdéle do 48 hodin. Možný a nutný je individuální přístup.

Pokud mají žáci problém s internetovým připojením, případně nemají přístup k PC, notebooku nebo tabletu nebo mají další potíže, které by mohly ohrozit jejich dálkové vzdělávání, spojí se rodiče mailem, telefonem nebo osobně s ředitelem školy a domluví se individuálně na dalším postupu.

Stravování bude možné formou odběru stravy do přinesených nádob (kombinované jídlonosiče) za dotovanou cenu (stejnou jako při prezenční výuce). Podrobnosti o rozvrhu výdeje stravy (po třídách v čase 11,30 – 14,00) a podobně, budou upřesněny po uzavření školy. Den po vyhlášení uzavření školy si musí žáci oběd odebrat (jinak propadne), pro další dny je nutné případné odhlášení obědů mailem jidelna@zs-nucice.cz nebo na www.strava.cz  – na webových stránkách školy – školní jídelna – objednávka stravy.

Při smíšeném vyučování (část třídy ve škole, část třídy na dálkovém vzdělávání) budou přiměřeně použity pravidla dálkového vzdělávání. Podrobnosti budou sděleny po vyhlášení karantény v závislosti na počtu žáků a učitelů v karanténě a v závislosti na aktuální situaci.

 

Další podrobnosti budou v závislosti na konkrétních opatřeních zveřejněny na webu školy bezprostředně po uzavření školy.

 

PaedDr. Mgr. Pavel Schneider, ředitel školy v.r.                                                      září 2020