Strategický plán rozvoje obce – 2022 – https://www.nucice.eu/plan-rozvoje-obce/ds-7065/p1=14045
Koncepce řízení a rozvoje školy – aktualizace duben 2023 (2023/2024, 2024/2025) – Koncepce rozvoje školy Nučice2023
Koncepce rozvoje MŠ – duben 2024 – Strategický plán rozvoje MŠ, Koncepce rozvoje MŠ
Koncept rozvoje budov ZŠ a MŠ Nučice
Aktualizace duben 2024 – Koncept rozvoje investic ZŠ a MŠ Nučice – revize 2024
Podklad pro jednání s architekty
Červenec 2019
Výhledový konečný cíl
Škola se dvěma paralelkami, kapacita 540 žáků (30 x 18) a kompletním vybavením pro tuto kapacitu.
Současný stav asi 300 žáků, rejstříková kapacita se uvádí 450. Nesoulad mezi reálnou kapacitou a rejstříkovou kapacitou.(Méně dětí v jednotlivých třídách, odborné učebny jsou počítány jako kmenové, započítána jedna učebna s kapacitou 12 dětí.)
Již v příštím roce (2020/2021) bude třeba 14 kmenových učeben, v dalších pěti letech lze předpokládat zvyšování o jednu učebnu ročně až do stavu plánované kapacity 18 tříd.
Již v září 2020 budeme stát před problémem, kam umístit jednu třídu.
Potřeba zvýšení kapacity podle výše popsaného cíle:
nyní 13 kmenových učeben, potřeba doplnit 5 učeben
nyní 2 odborné učebny (nově budované ICT) potřeba doplnit o 5 odborných učeben (laboratoř přírodních věd, HV, VV – keramická pec…,kuchyňka, dílny)
dále doplnit:
relaxační a sportovní zóna – přestávky, stolní tenis, stolní fotbal, studijní koutek, čtenářský koutek…
místnost pro školní knihovnu
relaxační a vyšetřovací místnost pro školní poradenské pracoviště
skladové prostory
tělocvična – hala
kabinety pro učitele
archiv
pracovna zástupkyně ředitele
vrátnice, vstupní filtr
zvýšení kapacity školní kuchyně o – 200 – 250 míst
zvýšení kapacity školní jídelny o 150 míst
úprava šaten – místo klecí skřínky
tělovýchovné prvky na zahradu – stůl na stolní tenis, prvky pro starší děti (stezka zdatnosti), prvky stezky poznání (přírodovědné panely a pod), cvičící stroje, mlhoviště…
mobilní učebna – laboratoř
venkovní učebna
Varianty:
dostavba kampusu u budovy č. 136, propojení a dostavba – nástavba stávajících budov a budoucí tělocvičny – haly
rekonstrukce a přístavba pobočné budovy ZŠ – učebny pro 1. třídu, odborné učebny…
přístavba kuchyně pro zvýšení kapacity
výstavba tělocvičny – haly, + odborné učebny…+ družina a volnočasové aktivity
rekonstrukce Kubrovy budovy – budova pro družinu a volnočasové aktivity (nebo prodej budovy při přesunu kapacit do školního kampusu v č.p. 136…)
Dlouhodobý plán
Koncepční záměry a úkoly v období 2018–2023
Oblast řízení a správy-zpracovat jasnou a reálnou koncepci rozvoje školy a strategii pro její naplnění, průběžně ji vyhodnocovat za účasti veřejnosti a zřizovatele, na základě zpětné vazby ji doplňovat,
– vytvořit účinný a srozumitelný systém autoevaluace školy,-vytvořit a udržovat na škole vstřícný a respektující komunikační systém, zahrnující pedagogy, děti i rodiče a veřejnost,
– spolupracovat se zřizovatelem na kulturním životě a projektech obce,
– pracovat na tvorbě projektů k získání dotací z fondů EU (vybavenost školy, mezinárodní spolupráce, profil regionu),
– zlepšovat vybavení školy pro názornost a efektivitu výuky, aktualizovat učební pomůcky, doplňovat knihovnu, modernizovat vybavení jednotlivých součástí školy,
– zdokonalovat řídící činnost, zvyšovat aktivní podíl pracovníků na řízení a zlepšování práce školy,
– hodnotit a inovovat strategie a plány pro realizaci ŠVP,
– zajistit podíl pracovníků na strategickém řízení a vlastním hodnocení školy, delegovat výkonné kompetence na co nejnižší úrovně řízení,
– pravidelně vyhodnocovat personální rizika a přijímat opatření k jejich odstraňování, zejména v oblasti odborné kvalifikace pedagogů a věkové struktury. Oblast vzdělávání-vytvořit srozumitelnou, zajímavou a reálnou vzdělávací nabídku, která bude věkově přiměřená,
– věnovat pozornost rozvoji čtenářské, matematické a sociální gramotnosti,-zajistit rovné příležitosti pro všechny děti, žáky systematicky identifikovat individuální potřeby dětí při vzdělávání, spolupracovat s odbornými pracovišti,-vytvořit vlastní strategii práce s dětmi s potřebou podpůrných opatření, vyhodnocovat její účinnost,
– zaměřit se na podporu funkčních gramotností u žáků, zejména ve čtenářské, matematické, sociální, přírodovědné, informační gramotnosti a ve schopnosti komunikace v cizích jazycích,-evidovat žáky spotřebou podpůrných opatření, zajišťovat jim účinnou individuální péči, v případě nutnosti ve spolupráci s poradenským zařízením,
– sledovat kvalitu práce pedagogických pracovníků a ovlivňovat její růst, uplatňovat ve výuce nové alternativní metody, smysluplně využívat a sledovat DVPP, zaměřovat samostudium pedagogů a vytvářet pro ně podmínky,
– průběžně pracovat na inovacích školního vzdělávacího programu a na strategiích jeho rozvoje, na základě zkušeností pracovníků a požadavků rodičů, v závislosti na skladbě žáků, identifikovat a vyhodnocovat silné a slabé stránky školy,
– systematicky hodnotit dosahované výsledky ve všech vzdělávacích oblastech a sledovat úspěšnost účastníků vzdělávání, výstupy pro hodnocení získávat zvíce zdrojů, analyzovat důvody neprospěchu, zaměřit se na prevenci školní neúspěšnosti, zejména u žáků, kteří dlouhodobě vykazují vysokou míru neúspěšnosti,
– výchovu ke zdraví zaměřit na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti dětí a žáků, v rámci prevence se zaměřit na prevenci rizikového chování dětí a žáků (užívání návykových látek, šikana apod.).
– podporovat rozvoj vzdělávání v informační gramotnosti a jazykové gramotnosti, vyhodnocovat dosaženou úroveň a výsledky vzdělávání,
– individuální přístup k dětem chápat jako soustavné získávání informací o výsledcích každého dítěte, jejich vyhodnocování a volbudalšíchpostupů, ověřování jejich účinnosti, Oblast sociální-vytvářet ve škole přátelskou atmosféru a ovzduší spolupráce, příjemnéhoa bezpečného prostředí pro děti, pracovníky školy a rodiči,
– vytvářet systém efektivních opatření k prevenci všech forem rizikového chování,
– vést dětikmorálním hodnotám a pozitivnímu vztahu ke světu, klidem a kpřírodě rozvíjet environmentální výchovu,
– dbát na součinnost rodiny a školy, usilovat o soulad ve výchovném působení, prohloubení zájmu rodičůo dění ve škole,-trvale posilovat pocit sounáležitosti se školou,
– zohledňovat vnější prostředí (sociální, regionální),
– odstraňovat sociální, zdravotní a bezpečnostní bariéry, -zpracovat a vyhodnocovat koncepci domácí přípravy, -školské poradenské pracoviště pro poskytování poradenskýchslužeb rodičům i žákům,
– spolupracovat i s dalšími partnery při vytváření vzdělávací nabídky, zejména zájmové činnosti.Cíle-zpracovat konkrétně formulovanou vizi školy, se kterou se pedagogové, rodiče a zřizovatel ztotožní,
– rozvoj podmínek ke vzdělávání –ekonomické zdroje, kulturnost a vybavenost prostředí, hygiena,
– preventivně předcházet problémům pomocí neustálé údržby budovy školy,-zaměřit se na školu a její okolí zhlediska estetické výchovy,-usilovat o získání dalších finančních prostředků pomocí nejrůznějších projektů a grantů,
– zvýšit objem prostředků získaných vlastní hospodářskou činností a od sponzorů,
– zvyšování kvalifikovanosti pedagogů, rozvoj pedagogických dovedností pedagogů a odborných znalostí pracovníků školy, využívání znalostí ze speciální pedagogiky,-rozvoj podpůrné, poradenské a konzultační činnosti školy žákům, zákonným zástupcům,
– rozvoj týmové spolupráce a kolegiálních vztahů ve škole,
– rozvoj informačního systému a prezentace školy, public relations. StrategieOblast pedagogická-systematicky budovat školní poradenské pracoviště, ve kterém budou působit výchovný poradce a školní metodik prevence, usilovat o zajištění odborných služeb dalšími pracovníky,-zajistit potřebné vzdělávání pracovníků tohoto poradenského pracoviště a metodickou podporu pedagogů, kteří se podílejí na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, metodickou podporu výchovných poradců a školních metodiků prevence, asistentů pedagoga a dalších pedagogických i nepedagogických pracovníků, kteří se podílejí na zajišťování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků,
– posílit kvalitu poskytovaných poradenských služeb zejména zajišťováním součinnosti školských poradenských zařízení a školních poradenských pracovišť,-poradenské služby školy zaměřit zejména na poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření, prevenci školní neúspěšnosti, kariérové poradenství, podporu vzdělávání a začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami, podporu vzdělávání žáků nadaných, péči o žáky s výchovnýmiči vzdělávacími obtížemi, vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností, včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů, předcházení všem formám rizikového chování, průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů, metodickou podporu učitelům, spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
– podporovat dovednost samostatné práce žáků, využívat ji jako východisko vzdělávání-vytvořit systém vedoucí k účinnější výchově v oblastech ekologie, rasové a náboženské snášenlivosti, xenofobie, úcty k lidem a k přírodě, k vytvářeným hodnotám,-vytvářet příznivouatmosféru, uplatňovat individuální přístupkodlišným potřebám každého dítěte, alternativní postupy,-zaměřovat se na sociální a osobnostní rozvoj dětí,tvořivost, samostatnost, sebevzdělávání, schopnost dialogu, -preventivně předcházet kázeňským problémům –vytipování problémových dětí, společné působení, včas informovat rodiče,-zaměřit se na prevenci rizikového chování,Oblast materiálně technická-každoročně určovat priority ve vybavování vsouladu shospodárným, účelným čerpáním rozpočtu, zkvalitňovat vybavení tříd,-ve škole vytvářet pozitivní klima vlastním prostředím, čistotou, estetickou úpravou prostor školy i okolí,-zajišťovat bezpečné prostředí pro vzdělávání a zdravý sociální, psychický i fyzický vývoj všech účastníků vzdělávání,-vytvořit bezpečné prostředí pro reálnou bezpečnost fyzických osob, jeho účinnost pravidelně prověřovat,
– zajistit obnovu ICT vybavenosti,-získávání sponzorů na konkrétní akce školy, zvýšit podíl dalších osob na financování školy,-zaměřovat se na využívání nabízených možností, zejména EU fondů a projektů vyhlašovaných MŠMT.Oblast personální-zajistit plnou kvalifikovanost pedagogického týmu,-podporovat zapojení pedagogů do národních a mezinárodních projektů,-provádět systematické hodnocení práce pedagogů, zajišťovat jim zpětnou vazbu o kvalitě jejich práce, plánovat jejich profesní rozvoj,-podporovat aktivitu pedagogů v získávání a rozšiřování odborné kvalifikace,-promyšleně a rovnoměrně delegovat jednotlivé úkoly na zaměstnance, podněcovat jejich rozvoj,
– motivovat zaměstnance průhledným a jasným systémem vyplácení mimotarifních složek platu,možnostmi odborného rozvoje,-vypracovaný kontrolní systém uplatňovat ve všech oblastech činnosti školy,hodnotit profesionalitu přístupu zaměstnanců kplnění pracovních povinností, přístup kpotřebám rodičů a žáků, vzájemnou spolupráci pedagogů,
– v systému odměňování podporovat realizaci ŠVP,-další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřit na společné vzdělávání celého pedagogického týmu, dále se zaměřit na získávání oprávnění kvýkonu specializovaných činností. Oblast ekonomická-získávat a zvyšovat kladný hospodářský výsledek školy z obecní dotace a využívat ho pro rozvojové programy školy nebo pro fond odměn pracovníků školy,
– spolupracovat s obcí při financování oprav budovy a zařízení školy,-zlepšení hospodářského výsledku využíváním prostor školy pro jiné účely (pronájem, kurzy).Oblast informačních systémů a kontaktů s veřejností-spolupráce s okolními školami, výměna zkušeností pedagogů, společné akce,
– vytvořit pravidla pro efektivní komunikaci srodiči pro dosažení vyšší otevřenosti školy a maximální využití potenciálu rodičů pro chod školy,
– identifikovat možné partnery pro zajištění provozu školy, analyzovat jejich možnosti, konzultovat snimi a využívat je vmaximální možné míře, -zajistit kvalitní a pestrou informovanost o vzdělávací nabídce školy, výšit počet příspěvků školy do obecního tisku (práce žáků, články pedagogů, školské rady)-prezentace školy, vytváření image,-stálá obnova a aktualizace internetových stránek školy,-vysoká věcná i formální úroveň výstupů ze školy (výroční zprávy, info vtisku, na internetu),-vytváření pozitivního obrazu o škole –prezentace školy, propagace vmédiích, akce pro pedagogy, akce pro širokou veřejnost.
V Nučicích 2. 1. 2019